13:49 Аналіз проекту Закону України «Про переведення кредитних зобов'язань з іноземної валюти в національну» | |
Аналіз проекту Закону України Як вбачається із пояснювальної записки до Проекту основною метою прийняття Закону є забезпечення конституційних прав громадян та відновлення довіри до банків та інших фінансових установ, вжиття оперативних заходів та мінімалізації можливих збитків громадян при виконанні своїх кредитних зобов’язань. По-перше законотворець фактично визнає не легітимність діяльності банків та інших фінансових установ, визнає необхідність відновлення до зазначених суб’єктів довіри, але при цьому згідно з частиною третьою статті 3 Проекту всі платежі, що були сплачені за кредитним договором до моменту проведення реструктуризації зобов’язань за кредитним договором перерахунку не підлягають. Тобто все що стягнуто з населення незаконним шляхом «прощається» фінансовим установам. По-друге, відповідно до частини першої статті 2 Проекту, всі банки та інші фінансові установи, які діють на території України, за письмовою заявою громадян України, що мають невиконані зобов’язання за кредитними договорами в іноземній валюті зобов’язані провести реструктуризацію зобов’язань за кредитним договором на умовах і в порядку визначеному цим законом. При цьому згідно з частиною першою статті 5 Проекту реструктуризація зобов’язань за кредитними договорами здійснюється кредиторами протягом шести місяців з моменту набуття чинності цим Законом. Однак законотворець не встановлює механізму реалізації зазначених положень. У позичальника є півроку щоб звернутися із заявою про проведення реструктуризації. Позичальників занадто багато. Банк не в змозі всіх опрацювати, а для когось вигадає формальні причини для відмови в прийнятті заяви і т.д. і т.п. І що виходить, по завершенню піврічного строку позичальник втрачає право на звернення із заявою про проведення реструктуризації. По-третє встановлюючи статтею 4 Проекту правила визначення відсотку (проценту) за користування кредитом законотворець забуває про існування реальної процентної ставки, яка, як відомо з гіркої практики позичальників, суттєво відрізняється від задекларованої. По-четверте, як вбачається із пояснювальної записки, Проект спрямований на мінімалізацію збитків громадян і ніяким чином не спрямований на захист їхніх прав, адже визнає, що громадяни в тій чи іншій мірі зазнають збитків. І що можна казати про захист конституційних прав громадян? Згідно зі статтею 48 Конституції України кожен має право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї? Крім того норма, задекларована статтею 6 Проекту щодо «прощення» неустойки починаючи з 1 грудня 2008 року не має правового навантаження, адже відповідно до пункту 1 частини другої статті 258 Цивільного кодексу України строк позовної давності про стягнення неустойки становить один рік. Мораторій на (заборона) на примусове відчуження рухомого і нерухомого майна позичальників вводиться лише на півроку, а далі? Задля чого це все? З економічної точки зору: банки мають право видавати кредити маючи власних активів всього відсотків десять. Тобто банк фактично емітує нічим не підкріплену валюту реально не надаючи позичальнику грошових коштів. Однак позичальники втомилися терпіти і вийшли з вимогою про захист своїх прав та інтересів і Проект покликаний на те, щоб надати «поблажку» позичальникам щоб вони втихомирились, а банк буде продовжувати їх грабувати але трішки менше. А з урахуванням практики банків щодо застосування процентної ставки і реальної процентної ставки можливо і не трішки. Враховуючи викладене Міжнародний громадський рух «АНТИБАНК» не може і не має морального права підтримати проект Закону України «Про переведення кредитних зобов'язань з іноземної валюти в національну». | |
|
Всього коментарів: 0 | |
[11.12.2013] | |
Допоможемо позбутись кредитної залежності (19) |
[07.01.2014] | |
Проблеми з кредитом – проблеми банка! (18) |
[28.11.2013] | |
Продажних суддів за грати! (16) |
[23.10.2013] | |
Чи треба повертати кредит та сплачувати відсотки? (14) |
[05.11.2013] | |
Колектор повинен сидіти в тюрмі! (12) |